26 april 2009

Glada hälsningar från oss till dig!

Jaha, jag börjar bli orolig för dem ja!
I söndagskväll innan vi skulle sova så hade pappa hittat på nått????
Ledtrådar till en nyfiken Anton var vatten, gravid?????
Gissningarna duggade tätt, allt ifrån att vi hade fått en pool till vatten krig eller bastu??
- Är jag nära?????
- Ni kan aldrig gissa löd svaret.
Efter maten, åkte en avslappnings skiva på, mamma placerades i en skön fåtölj, Anton och pappa satte sig framför och jag satt bredvid och hejade på.
Nu skall vi ha en liten välkomst ritual för Miloh sa pappa. Vi skall rita en stor smile gubbe på mammas mage med vatten färg.
- Skojar du sa Anton, det här är ju jätte pinsamt!
Mamma skrattar och tar fram go magen.
Okey pappa och Anton bestämmer att de skall göra varannan grej så pappa börjar rita ett öga och Anton nästa, vi hinner knappt börja innan Miloh gör sig påmind, han har nog koll på vad vi gör och att nått skumt är i görningen. Magen rör sig och buktar ut.
- Tja, det var ju ganska mysigt det här säger Anton som kommit över den värsta pinsamma situationen.
- Skall vi ge oss då säger pappa eller skall den ha mer?
- Jag vill göra en tunga säger Anton.
- Nu då undrar pappa?
- Öron kanske säger Anton?
- Nu då, undrar pappa?
- Jag tycker att den skall ha ögon fransar säger mamma!
- Är vi klar, undrar pappa?
- Näsa säger Anton.
- Ja då så, vad fin den blev säger pappa.
- Det var ju skönt det här säger mamma.
- Jag vill göra en hatt säger Anton.
Å tillslut så var den klar!
Det var ganska skoj faktiskt, tyckte vi nog alla efteråt!
Vi längtar efter dig nu Miloh fast du får växa på dig lite till innan du tittar ut.
Jag kommer att bli både lille bror och store bror. Häftigt. Jag har lärt mig massor på de här två och ett halvt åren som jag skall lära dig lillebror.
Ses snart, då skall jag busa med dig, Elliot Åström!

Inga kommentarer: