16 juni 2011

Tredje gången gillt
















Började tro att vi aldrig skulle få skriva detta. Min första knappoperationstid i Uppsala var 24/4, då var jag förkyld. Blev frisk i mitten av maj typ två veckor innan min nya operationstid som var i slutet av maj. En vecka gick sedan sa det Attjjoooooooo, operation inställd. Den här gången var det ingen jätteförkylning utan klarade mig med lite halsont och utan pencillin. Så jag redde ut den på circus en vecka. Doc konstaterade att jag var frisk och vi slängde oss på telefonen till Akademiska igen och fick ny tid i början på denna vecka. Inställda middagar och folkskygghet stod på programmet fram tills operation. Den här gången gick det vägen. Måndag 13 jun sövde de mig och Doktor Johan Danielsson gjorde en titthålsoperation och sydde fast min magsäck med två stora stygn mot kroppen och gjorde en kanal in.
Allting tog cirka 3 timmar(1 tim operation med förberedelser och 2 tim uppvaknande, ville inte vakna så fort). Allt gick bra och de var jättetrevliga på avdelningen där jag låg:).
På onsdag eftermiddag fick vi åka hem. Jag har inte haft några problem med att äta via min knapp. Nu trappar vi upp mängden sondnäring med ca 10ml per gång tills vi kommit upp i rätt mängd. Nästa vecka skall jag till Hudiksvalls barnmottagning på en kontroll så att allt ser bra ut och om tre månader skall jag ned till Uppsala för knappbyte. Första gången får man inte göra det själv men sedan skall vi byta den var tredje månad själva.
Nu hoppas jag att det blir lite lättare att få i mig all mat och vatten jag behöver!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Water Hack Burns 2 lb of Fat OVERNIGHT

More than 160 000 men and women are trying a easy and SECRET "liquids hack" to burn 2 lbs each and every night while they sleep.

It is very easy and it works on anybody.

This is how to do it yourself:

1) Hold a glass and fill it up with water half full

2) And then use this awesome hack

so you'll become 2 lbs lighter when you wake up!

Blog27999 sa...

Easy "water hack" burns 2 lbs OVERNIGHT

More than 160k men and women are utilizing a simple and SECRET "liquid hack" to burn 1-2 lbs each and every night while they sleep.

It's painless and works with anybody.

Here's how you can do it yourself:

1) Hold a clear glass and fill it up half full

2) Now follow this awesome hack

so you'll become 1-2 lbs lighter as soon as tomorrow!

Unknown sa...

If you're looking to lose kilograms then you absolutely have to jump on this totally brand new custom keto diet.

To produce this service, licensed nutritionists, personal trainers, and top chefs joined together to develop keto meal plans that are useful, convenient, money-efficient, and fun.

Since their grand opening in January 2019, hundreds of individuals have already completely transformed their body and health with the benefits a smart keto diet can offer.

Speaking of benefits; clicking this link, you'll discover eight scientifically-proven ones offered by the keto diet.